Dni Ostrowca 2019

Dni Ostrowca to już tradycyjnie – oprócz zabawy, rozrywki, koncertów i atrakcji dla mieszkańców – także okazja do zaprezentowania oferty miejskich spółek i jednostek organizacyjnych. Tego dnia mieszkańcy mogą poznać inną – mniej oficjalną – stronę działalności gminnych podmiotów, z którymi niejednokrotnie stykają się niemal na co dzień z racji korzystania z ich usług lub oferty.

W sobotę 22 czerwca w Parku Miejskim gminne spółki i jednostki organizacyjne wystawiły swoje stoiska dla mieszkańców wzbogacone licznymi atrakcjami. Swoje stoisko wystawiła także Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o. starając się jak najpełniej przybliżyć swoją ofertę, jak i zapewnić mieszkańcom atrakcyjne spędzenie wolnego czasu.

Na stoisku nie zabrakło konkursów – w tym profilaktycznego, w którym można było sprawdzić swoją wiedzę na temat uzależnień; rodzinnego, w ramach którego poprzez rysunek trzeba było zaprezentować w jaki sposób spędzać można wolny czas z rodziną; oraz konkurs z dziedziny przedsiębiorczości, gdzie ważna była zarówno wiedza, jak i umiejętności społeczne. Ciekawe nagrody przyciągały zwłaszcza dzieci, które chętnie podejmowały nawet trudne wyzwania. „Reporterzy ARL” mieli za zadanie zebrać jak najwięcej informacji od obecnych na festynie przedsiębiorców na temat ich firmy i zakresu działalności. Jak się okazało z zadania mali „Reporterzy” wywiązali się świetnie przy okazji poznając podstawowe informacje na temat przedsiębiorczości i biznesu zasługując na bardzo dobre oceny wystawione przez specjalistę ds. przedsiębiorczości Łukasza Kota. Katarzyna Sobczyk oraz Karolina Kargulewicz – Mrozińska testowały wiedzę dzieci i dorosłych z zakresu profilaktyki uzależnień oraz analizowały sposoby spędzania wolnego czasu z rodziną kładąc szczególny nacisk na to, ażeby ten czas spędzano wspólnie, aktywnie i twórczo, a przede wszystkim w oderwaniu od komputera, smartfona czy tabletu. Okazało się, ze tradycyjne zainteresowania – sport, jazda na rowerze, bieganie, książki czy muzyka są nadal popularne, podobnie jak spacery i wycieczki z rodziną.

Na stoisku można było także zrobić sobie biżuterię z koralików – oczywiście pod kierunkiem doświadczonego w rękodzielnictwie,pracach manualnych i tworzeniu „czegoś z niczego” prezesa Stowarzyszenia „ENKLAWA” Michała Kamińskiego.

Była tez okazja do złożenia życzeń dla miasta – akcja „Pocztówka dla Ostrowca” dawała możliwość wypisania na karcie pocztowej, czego mieszkańcy życzą swojemu miastu, jakie mają oczekiwania, ale głównie jej celem było utożsamienie się z miejscem swego zamieszkania, którego pomyślność ogólna przełoży się na komfort życia mieszkańców. Ponieważ konkurs dawał możliwość swobodnego sposobu powinszowania to pojawiły,się życzenia i klasyczne w formie, ale i wierszowane czy też takie z „lekkim przymrużeniem oka”.

Panie z Baru Mlecznego „Czwórka” – Hania, Basia, Jola i Eliza – zadbały żeby oprócz duchowej móc zaspokajać też bardziej przyziemne potrzeby odwiedzających. Była więc szansa na skosztowanie chleba z pysznym smalcem i swojskim ogórkiem, ciasta czy babeczek, domowego kompotu – wszystko autorstwa załogi „Czwórki”. Poziom oblężenia „strefy bufetu” dorównujący pozostałym atrakcjom oferowanym przez ARL świadczył, że nawet w czasach popularności burgerów, kebabów i frytek pajda smacznego chleba ze smalcem i ogórkiem zakiszonym według tradycyjnych receptur to pierwszorzędny – i na pewno zdrowszy – posiłek.

Sylwia Ojczymek – Mroczek przy okazji starała się zebrać informacje na temat preferencji mieszkańców pod kątem szkoleń i kursów, które chcieliby ukończyć oraz tego co mogłoby wzbogacić ofertę ARL  zarówno pod kątem rozwoju osobistego, działań na rzecz rozwoju przedsiębiorczości czy wsparcia edukacji. Dzięki ankietom zebranym podczas festynu będzie możliwe przygotowanie oferty rzeczywiście uwzględniającej zapotrzebowanie mieszkańców.

Nad wszystkim czuwały dwie Kasie – Ciuba  i Kisiel, które zadbały o to, żeby nie brakowało nigdzie gadżetów i upominków, każdy żeby otrzymał stosowną pomoc i informację, co do konkursów i atrakcji.  Całość stoiska ARL pod kątem organizacji i porządku nadzorował kierownik CPiAZ Ryszard Lipiec, któremu „zaszczyt ten z wieku i urzędu się należał”, dzięki czemu było ono odpowiednio przygotowane pod kątem dostępności oraz prezentowało się okazale od strony wizualnej.

Jednym słowem – na każdego czekało coś miłego. Każdy otrzymał upominek, a najlepsi w konkursach – atrakcyjne nagrody. Te ostatnie z uśmiechem i satysfakcją oraz dumą miała okazję wręczać laureatom Prezes Zarządu ARL Agnieszka Rogalińska gratulując wiedzy, sprawności, kreatywności i pomysłowości.  Szczególną jej radość stanowiła postawa dzieci i młodzieży, które bardzo chętnie brały udział we wszystkich grach, zabawach i konkursach. Taka postawa cieszy szczególnie w kontekście przygotowywanego przez ARL przedsięwzięcia pod nazwą Centrum Aktywności Dzieci i Młodzieży. Projekt ten stanowić będzie swoisty inkubator dla powstawania i realizowania inicjatyw młodzieżowych, wspierania aktywności społecznej i obywatelskiej młodych ludzi, integracji i współpracy środowisk i organizacji młodzieżowych oraz działań podejmowanych na rzecz prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży – także poprzez zabawę i edukację, aktywność fizyczną, zdrowy styl życia oraz możliwość realizacji swoich pasji i zainteresowań.

Na stoisku ARL nie zabrakło też „Kącika przedsiębiorców”, gdzie pod hasłem „Dobre, bo lokalne” zgromadzone zostały materiały promocyjne i informacyjne ostrowieckich przedsiębiorców. Odwiedzający mieli do dyspozycji ulotki, informatory i gadżety promocyjne. Akcja miała na celu promocję lokalnych firm i przedsiębiorstw, jednocześnie będąc dowodem na to, jak duży jest potencjał ekonomiczny miasta, w którym prężnie i z sukcesem działa wiele firm i przedsiębiorstw, a sam Ostrowiec Świętokrzyski to miejsce, w którym warto zainwestować. Z drugiej strony akcja miała na celu zachęcanie do uruchamiania własnych firm, promować przedsiębiorczość, zachęcać do realizowania poprzez własną firmę swoich celów i wykorzystywania swoich – nawet najbardziej niekonwencjonalnych – pomysłów.

Po raz kolejny więc w myśl zasady „Bawiąc – uczyć, ucząc – bawić!” oferta ARL spotkała się z dużym zainteresowaniem. Piknik dał mieszkańcom możliwość osobistego zapoznania się z ofertą Spółki, był także zaproszeniem do współpracy i skorzystania z jej oferty. Udowodnił też, że Agencja Rozwoju Lokalnego jest w mieście marką rozpoznawalną. Z drugiej strony poprzez ofertę zaprezentowaną na festynie kreowane były postawy przedsiębiorczości i przekonanie, że podstawą każdego sukcesu jest praca, motywacja, chęć do działania oraz wiedza. Dla tych, którzy kierują się w pracy w swoich działaniach tymi priorytetami ARL oferuje partnerstwo oraz pomoc w urzeczywistnieniu swoich planów i zawodowych celów.